نخستین گورستان اختصاصی مسلمانان در فرانسه گشایش یافت
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا ، تاكنون به رغم آنكه دهه های متوالی از زندگی مسلمانان بعنوان بزرگترین اقلیت دینی در فرانسه می گذرد آنان از برخورداری از گورستان اختصاصی خود محروم نگه داشته شده و ناچار می شدند مردگان خود را در گورستان های فرانسوی ها دفن كنند.

پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی 'آلزاس' اعلام كرد این گورستان با حضور شخصیت های سیاسی و با كاشت یك اصله نهال سدر لبنانی گشایش یافت و از این پس مسلمانان استراسبورگ در غرب فرانسه می توانند اجساد متوفیان را با اصول و مراسم اسلامی در این گورستان به خاك بسپارند.

این اقدام دیرهنگام در عین حال یك اقدام تبلیغاتی در حاشیه انتخابات فرانسه بشمار رفته است.

'رولان ریس' (Roland Ries) شهردار استراسبورگ در مراسم گشایش این گورستان احداث آن را اقدامی استثنایی خواند و افزود: در این گورستان محلی برای شستشوی اجساد در نظر گرفته شده و قبور در جهت قبله حفر شده اند.

'محمد موسوی' رییس شورای دولتی مسلمانان فرانسه نیز در این مراسم گفت: مسلمانان متوفی در فرانسه در حالی كه مخالف استفاده از تابوت هستند دفن می شدند.

وی اختصاص یافتن مكانی برای تدفین اسلامی مسلمانان را امری 'تاریخی' دانست و افزود: روز به روز مسلمانان فرانسوی بیشتری خواهان آن هستند كه به جای دفن شدن در گورستان شهرهای خود در این گورستان و با شرایط اسلامی تدفین شوند.

'داوید تروشو' ( David Trouchaud ) معاون بخشدار منطقه ای كه گورستان در آن واقع شده است، اعلام كرد: این امر به موجب قانون 12 ژوئن سال 1804 میلادی كه تاكنون اجرا نمی شده، محقق شده است.

بر پایه این قانون در جوامعی كه افراد با ادیان متفاوت زندگی می كنند هر كدام می توانند از محل تدفین ویژه خود برخوردار باشند.

در فرانسه تاكنون دهها بار عبادتگاهها و محل های دفن اجساد مسلمانان بویژه كسانی كه در جنگهای جهانی برای فرانسه جنگیده و جان باخته اند مورد حمله، تخریب و اهانت واقع شده اند.

مقامهای فرانسوی حساسیتی در این زمینه نشان نداده و پیگیری جدی و موثری بعمل نیاورده اند.

اروپام.صویر.**9053**1740





:: برچسب‌ها: دریا , سقوط , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: